Основним документом, що регламентує дiяльнiсть Всеукраїнської громадської органiзацiї «Українське Реєстрове Козацтво», є Статут УРК.
СТАТУТ
Всеукраїнської громадської органiзацiї
«Українське Реєстрове Козацтво» (УРК)
Затверджено Великою Радою Всеукраїнської громадської органiзацiї «Українське Реєстрове Козацтво» (УРК) «29» березня 2002 р. |
Зареєстровано Мiнiстерством юстицiї України «08» липня 2002 р. Свiдоцтво № 1810 |
Затверджено зi змiнами та доповненнями Великою Радою Всеукраїнської громадської органiзацiї «Українське Реєстрове Козацтво» «22» лютого 2003 р. |
Зареєстровано зi змiнами та доповненнями «21» липня 2003 р. |
Затверджено зi змiнами та доповненнями Великою Радою Всеукраїнської громадської органiзацiї «Українське Реєстрове Козацтво» «08» липня 2005 р. |
Зареєстровано зi змiнами та доповненнями «09» вересня 2005 р. |
Затверджено зi змiнами Великою Радою Всеукраїнської громадської органiзацiї «Українське Реєстрове Козацтво» «21» сiчня 2006 р. |
Зареєстровано зi змiнами Мiнiстерством юстицiї України «29» грудня 2006 р. |
Затверджено зi змiнами Великою Радою Всеукраїнської громадської органiзацiї «Українське Реєстрове Козацтво» «12» вересня 2016 р. |
Зареєстровано зi змiнами Мiнiстерством юстицiї України «23» грудня 2016 р. |
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ, ІДЕЙНІ
ЗАСАДИ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ
1.1. Всеукраїнська громадська
організація «Українське Реєстрове Козацтво», надалі – Українське Реєстрове
Козацтво (УРК), є спадкоємцем і продовжувачем ідейних, духовних і моральних
засад українських козаків, їх духовних, культурних, організаційних,
військово-патріотичних і господарських традицій.
Місцезнаходження
Всеукраїнської громадської організації «Українське Реєстрове Козацтво»:
1.2. Українське Реєстрове Козацтво
об’єднує козаків, нащадків усіх гілок, напрямків і течій українського козацтва
незалежно від місця їхнього проживання, громадян України, які сповідують
національну ідею й ідеологію українського козацтва, реально працюючи на її
реалізацію, відновлення та розвиток козацького руху.
1.3. Українське Реєстрове Козацтво у
своїй діяльності керується Конституцією України, чинним законодавством України,
цим Статутом, Указами Президента України, визнаними Україною нормами
міжнародного права, прогресивними українськими козацькими звичаями та
традиціями, що не суперечать законам України.
1.4. Українське Реєстрове Козацтво –
унітарна, єдина у своїй цілісності громадська організація, об’єднання
українських козаків, на структурні організації якого поширюється дія законів
України.
1.5. Статут Українського Реєстрового
Козацтва є єдиним і загальнообов’язковим для всіх його структурних
підрозділів, козацьких товариств, організацій і громад, що входять до складу
Українського Реєстрового Козацтва.
1.6. Українське Реєстрове Козацтво
має свою атрибутику та символіку: прапори, бунчук, клейноди, емблеми, а також
членські квитки єдиного зразка, однострої, єдині козацькі військові звання,
козацькі відзнаки та нагороди, гімн, марші тощо.
1.7. Діловодство в Українському
Реєстровому Козацтві ведеться відповідно до законодавства України.
1.8. На території України Українське
Реєстрове Козацтво функціонує згідно з адміністративно-територіальним поділом
України, але має історичні назви полків, куренів, сотень, що можуть не
збігатися з назвами адміністративних територій.
Члени
Українського Реєстрового Козацтва утворюють за місцем проживання козацькі
громади (об’єднання). Реєстрові козаки підлягають Єдиному реєстру в Генеральному
штабі Українського Реєстрового Козацтва, їх діяльність регулюється Статутом
Українського Реєстрового Козацтва, положеннями та нормативно-правовими актами Генерального
штабу.
1.9. Українське Реєстрове Козацтво
взаємодіє з іншими козацькими організаціями, що стоять на державницьких
позиціях. Українське Реєстрове Козацтво розвиває співробітництво з козацькими
громадами всього світу.
1.10. Українське Реєстрове Козацтво
може мати тільки індивідуальне членство козаків, які є громадянами України і
громадянами інших країн світу.
1.11. Українське Реєстрове Козацтво
історично пов’язане з українським православ’ям, виступає за співробітництво з усіма
церквами, що щиро стоять на засадах відродження духовності, розбудови та
розвитку національної державності України.
Українське
Реєстрове Козацтво прагне створення Єдиної Помісної Української Апостольської
Християнської Церкви із центром у м. Київ.
МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКОГО
РЕЄСТРОВОГО КОЗАЦТВА
1.12. Метою діяльності Українського
Реєстрового Козацтва є сприяння розбудові України як суверенної, самостійної та
незалежної, демократичної та правової держави з козацькою моделлю демократії,
яка гармонійно поєднує вольності і свободи людини з дисципліною та порядком у
державі.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ УКРАЇНСЬКОГО
РЕЄСТРОВОГО КОЗАЦТВА
1.13. Основними завданнями
Українського Реєстрового Козацтва є:
·
взаємодія
з органами влади щодо формування державної політики у сфері духовного,
економічного, соціального та військового будівництва держави на історичних,
патріотичних, господарських і культурних традиціях українського козацтва;
·
сприяння
відновленню й розвитку на звичаєвих засадах українського козацтва, діяльності
та способу життя українського народу, відродженню й розвитку козацької
господарської діяльності; створення козацьких січей, паланок і поселень як
осередків відродження та розвитку традиційних козацьких форм самоврядування;
·
сприяння
підготовці молоді до військової служби, військовому вишколу українських
козаків, сприяння розбудові Збройних Сил України, Державної прикордонної служби
України, Державної фіскальної служби України, підрозділів Територіальної та Цивільної
оборони, сприяння комплектуванню окремих козацьких військових формувань
призовниками з Українського Реєстрового Козацтва;
·
забезпечення
культурного обміну, тісного співробітництва з козацькими громадами в діаспорі;
·
патріотичне
виховання нового покоління в дусі українського козацького лицарства,
української національної ідеї, відданості рідному українському народові й українській
Землі-Матері;
·
сприяння
відбудові українських козацьких церков і монастирів, козацьких могил, створення
нових пам’яток культури в пам’ять про козацьке лицарство та славу українського
народу;
·
участь
у проведенні заходів щодо охорони та захисту довкілля, становлення ефективних
енерго-, ресурсозберігаючих і екологічно чистих форм землекористування та
промислового виробництва;
·
розроблення,
фінансування, реалізація та координація з органами влади, управління та
державними установами проектів і програм, що відповідають інтересам
Українського Реєстрового Козацтва, його членів і засновників господарств,
товариств, підприємств тощо;
·
сприяння
розвитку військово-прикладних і технічних видів спорту та туризму;
·
захист
законних інтересів Українського Реєстрового Козацтва та його членів у
державних органах і громадських організаціях;
·
піклування
про безпеку Українського Реєстрового Козацтва та його членів.
2. НАПРЯМКИ ТА ФОРМИ ДІЯЛЬНОСТІ
УКРАЇНСЬКОГО РЕЄСТРОВОГО КОЗАЦТВА
2.1. Напрямки діяльності
Українського Реєстрового Козацтва:
·
духовно-ідеологічний: комплекс заходів, спрямованих на
відродження та піднесення національного українського духу, величі української
нації в минулому та майбутньому; визначення богопризначення українського
народу; фізичне й духовне оздоровлення нації через пропаганду козацького
способу мислення та життя, системи вдосконалення козака;
·
науково-освітянський: комплекс заходів, спрямованих на
широке вивчення дисциплін духовного, морально-етичного напрямку, піднесення
естетичного виховання, навчання здоровому способу життя, створення навчальних і
наукових закладів на засадах козацької педагогіки;
·
національний: комплекс заходів, спрямованих на
патріотичне виховання молоді, формування здорового способу життя, розвиток
духовності та зміцнення моральних засад суспільства, розробка та втілення
програм виховання, спрямованих на піднесення духовності, моральності і
патріотизму;
·
економічний: комплекс заходів, спрямованих на
відродження економіки України через розвиток традиційних і нових форм
господарської діяльності, з метою підняття добробуту народу на належний рівень;
·
соціальний: комплекс заходів, спрямованих на
створення цілісної соціальної структури суспільства України, що складається з
різних (але соціально захищених) прошарків населення;
·
військовий: комплекс агітаційних і виховних
заходів, спрямованих на створення системи оборони держави з використанням
широкого загалу формувань Українського Реєстрового Козацтва як резерву
професійних Збройних Сил та інших силових структур України.
2.2. Українське Реєстрове Козацтво в
установленому Законом порядку:
2.2.1. Організовує підтримку
діяльності українських козацьких громад в Україні, бере участь у
загальнодержавних і громадських заходах, що сприяють реалізації української
національної ідеї, утвердженню української національної державності, зростанню
могутності та міжнародного авторитету України як передумов забезпечення
духовного й матеріального добробуту, морального та фізичного здоров’я
українського народу.
2.2.2. Сприяє всім державним органам
у забезпеченні національної безпеки України та її державних інтересів, підтримці
громадського порядку, боротьбі зі злочинністю та правопорушеннями, здійсненні
охоронної діяльності шляхом створення таких громадських формувань охорони
громадського порядку, що проходять підготовку в Школах козацького вишколу із
залученням офіцерів Збройних Сил України та
Національної поліції України.
2.2.3. Допомагає урядовим органам в
охороні державного кордону України та несенні митної служби, у ліквідації наслідків
надзвичайних ситуацій шляхом створення таких громадських формувань охорони громадського
порядку, що проходять підготовку в Школах козацького вишколу із залученням
офіцерів Збройних Сил України та
Національної поліції України.
2.2.4. Співпрацює зі Збройними
Силами України, Адміністрацією Державної прикордонної служби України, Державною
службою України з надзвичайних ситуацій, Службою безпеки України, Міністерством
внутрішніх справ, іншими державними, правоохоронними органами, Національною
академією наук України, Міністерством освіти і науки України, навчальними
закладами, установами й організаціями військово-патріотичного характеру, що
готують юнаків до військової служби та роботи у правоохоронних органах.
2.2.5. Співпрацює з Товариством
сприяння обороні України.
2.2.6. Сприяє військовим формуванням
України щодо укомплектування окремих підрозділів підготовленими призовниками з
організацій Українського Реєстрового Козацтва, перепідготовці українських
козаків-військовозобов’язаних запасу.
2.2.7. Проводить (за погодженням із
командуванням) у військових формуваннях і правоохоронних органах заходи
культурно-просвітницького характеру, сприяє вивченню історії українського
війська, утвердженню українських військових традицій.
2.2.8. Створює (за погодженням з
державними органами) постійно діючі січі Українського Реєстрового Козацтва,
організовує традиційні козацькі таборові збори, змагання, фестивалі тощо.
2.2.9. Відроджує традиційні козацькі
ремесла та бойові уміння (козацька боротьба, українські спортивні бойові
мистецтва, походи на конях, човнах тощо), сприяє проведенню спортивних змагань
з володіння козаками історичною зброєю, сприяє освоєнню ними сучасної техніки
та транспортних засобів.
2.2.10. Проводить виховну роботу
серед юнацтва та молоді, створює й організовує дитячі, юнацькі та молодіжні
підрозділи Українського Реєстрового Козацтва: товариства, школи, інші навчальні
заклади, табори; підтримує їх діяльність.
2.2.11. Досліджує історію України,
сприяє відновленню історичної правди, популяризації героїчного минулого
Українського Реєстрового Козацтва. Пропагує культурні здобутки та досягнення
української нації й українського козацтва, зокрема проводить комплекс
культурно-просвітницьких заходів, виставки майстрів українського козацтва,
концерти.
2.2.12. Сприяє науково-дослідним
роботам із залученням різних фахівців.
2.2.13. Організовує та проводить
наукові фольклорно-етнографічні, археологічні експедиції, конференції,
семінари, присвячені вивченню й розвитку духовних традицій українського
козацтва.
2.2.14. Активно сприяє збереженню
пам’яток історії та культури, увічненню козацької слави.
2.2.15. Організовує козацькі
селянські (фермерські) господарства та колективні сільськогосподарські
підприємства, кооперативи, садівницькі й городницькі товариства, промисли
тощо.
2.2.16. Здійснює господарську й іншу
комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових установ і організацій,
заснування козацьких підприємств зі статусом юридичної особи.
2.2.17. Підтримує прямі міжнародні
зв’язки, здійснює інші заходи, що не суперечать міжнародним договорам України,
міжнародному праву та законодавству України.
2.2.18. Засновує засоби масової
інформації.
2.2.19. Збирає й опрацьовує
економічну, наукову, екологічну інформацію, використовує її з метою здійснення
статутної діяльності Українського Реєстрового Козацтва та забезпечення
здорового способу життя українського народу.
2.2.20. Проводить разом з державними
установами заходи природоохоронного характеру та впроваджує ефективні форми
захисту довкілля.
2.2.21. Відновлює в установленому
порядку функціонування об’єктів соціально-культурного й іншого призначення,
пов’язаних з історією українського козацтва, історичні назви міст, інших
населених пунктів, вулиць тощо.
2.2.22. Відроджує та впроваджує в
побут прогресивні українські козацькі традиції, обряди та звичаї, що не
суперечать чинному законодавству, а також козацьку атрибутику й символіку,
народну, у т.ч. козацьку медицину та характерництво.
2.2.23. Висуває пропозиції до
органів влади й управління щодо підняття авторитету Українського Реєстрового
Козацтва.
2.3. Українське Реєстрове Козацтво:
·
є
опорою української влади, обраної народом, і виражає народну волю;
·
добровільно
бере на себе обов’язок нести службу з метою підтримки та захисту державних
установ, громадського порядку, кордонів.
В організаціях УРК гармонійно
поєднується демократія та єдиноначальність: Голови Адміністрацій Гетьмана УРК у
регіонах України, командири дивізій, отамани обласних та прирівняних до них
організацій ВГО УРК АР Крим, м. Києва, м. Севастополя, а також
міських і районних організацій УРК призначаються наказом Гетьмана (Голови)
Українського Реєстрового Козацтва.
Козаки УРК носять обов’язково
затверджений однострій і отримують козацькі звання згідно з посадою, відзнаки
та нагороди згідно з Положенням, затвердженим Гетьманом (Головою) Українського
Реєстрового Козацтва.
3. ЧЛЕНСТВО В УКРАЇНСЬКОМУ
РЕЄСТРОВОМУ КОЗАЦТВІ.
ОБОВ’ЯЗКИ ТА ПРАВА ЧЛЕНІВ УКРАЇНСЬКОГО РЕЄСТРОВОГО КОЗАЦТВА
3.1. Членство в Українському
Реєстровому Козацтві є тільки індивідуальним.
3.2. Дійсним козаком або берегинею
Українського Реєстрового Козацтва мають право бути нащадки українського
козацького роду, а також громадяни, які пройшли випробний термін і виявили
глибокі патріотичні переконання, стоять на засадах розбудови й захисту
самостійної, незалежної, соборної, демократичної держави Україна, прийняли
посвяту та присягу українського реєстрового козака або берегині. Після
проходження випробного терміну дійсному козакові або берегині видається
реєстрова грамота та посвідчення.
3.3. За вагомий внесок у розвиток
Українського Реєстрового Козацтва рішенням Гетьмана (Голови) або Ради старійшин
Українського Реєстрового Козацтва відомі громадські, політичні й військові
діячі, діячі культури та науки, державні керівники, видатні спортсмени, які
виявили себе активними провідниками української державності й української
козацької ідеї, можуть прийматися до Українського Реєстрового Козацтва без
випробного терміну.
3.4. До лав Українського Реєстрового
Козацтва приймають згідно з письмовою заявою за козацьким звичаєм на Радах козацьких
товариств.
Ті, хто не були членами дитячих,
юнацьких і молодіжних козацьких організацій, приймаються за рекомендацією
двох дійсних членів Українського Реєстрового Козацтва.
Кожен
козак повинен стояти на обліку в первинному козацькому товаристві.
3.5. Військові козацькі
звання присвоюються згідно з «Положенням про присвоєння військових козацьких звань». Голови Адміністрацій Гетьмана, отамани
обласних та прирівняних до них козацьких організацій (товариств), отамани
дивізій мають право присвоювати військові козацькі
звання до звання «підполковник» включно.
Військове козацьке звання до звання «полковник» включно
має право присвоювати Гетьман Українського Реєстрового Козацтва за поданням
отаманів відповідного рівня, керівників Генерального штабу УРК та Генеральної старшини УРК.
Військове козацьке звання «Генерал Козацтва» має право
присвоювати Гетьман УРК за погодженням з Радою Генеральної старшини ВГО УРК.
Військове козацьке звання «Маршал козацтва» має право
присвоювати Гетьман УРК за погодженням з Великою Радою ВГО УРК.
3.6. В Українському Реєстровому
Козацтві створюються та діють як його структурні осередки дитячі, юнацькі та
молодіжні козацькі організації відповідно до положень про ці організації, що
затверджуються Гетьманом (Головою) Українського Реєстрового Козацтва.
3.7. Особи, які притягалися до
кримінальної відповідальності, можуть стати козаками тільки після відповідного
рішення суду козацької честі обласного козацького товариства, після зняття
судимості в установленому законодавством порядку та лише після затвердження
такого членства Гетьманом (Головою) Українського Реєстрового Козацтва.
3.8. В Українському Реєстровому
Козацтві створюються структурні жіночі товариства, які діють на підставі
єдиного Статуту УРК.
3.9. Члени Українського Реєстрового
Козацтва зобов’язані:
·
бути
активними провідниками української національної ідеї, виконувати всі вимоги
цього Статуту й українських козацьких звичаїв, якщо останні не суперечать
Статуту Українського Реєстрового Козацтва та чинному законодавству України;
·
виконувати
універсали, постанови, накази й рішення Гетьмана (Голови), керівних органів
Українського Реєстрового Козацтва, накази своїх отаманів і старшин;
·
сплачувати
вступний і щомісячні членські внески, розмір яких встановлюється окремим
положенням;
·
дотримуватись
здорового способу життя, піклуватись про Українську державу, родину й дітей,
плекати молоде покоління духовно здоровим, морально та фізично загартованим,
відданим Україні й українському народові;
·
козаки
допризовного віку зобов’язані виявляти ініціативу щодо вчасної постановки на
облік у військовому комісаріаті та прагнути призову на військову службу;
·
на
військовій службі постійно працювати над професійним, морально-психологічним і
фізичним самовдосконаленням, бути взірцем дисциплінованості, відданості
українському народові, Україні;
·
зберігати
та розвивати прогресивні українські козацькі звичаї та традиції, оберігати честь
і гідність козацького імені, зміцнювати єдність Українського Реєстрового
Козацтва, займатися суспільно корисною для України й українського народу
діяльністю, дотримуватися принципів і норм християнської моралі, козацької
етики й етикету.
3.10. Дійсні члени Українського
Реєстрового Козацтва мають право:
·
вирішального
голосу на козацьких Радах;
·
обирати
та бути обраними до керівних органів Українського Реєстрового Козацтва всіх
рівнів;
·
виносити
на розгляд козацьких Рад питання про діяльність Українського Реєстрового
Козацтва;
·
отримувати
козацькі військові звання згідно з Положенням про проходження козацької служби
та відповідно до їх посад в Українському Реєстровому Козацтві;
·
згідно
з чинним законодавством користуватися майном Українського Реєстрового Козацтва
та земельними наділами;
·
отримувати
інформацію про діяльність Українського Реєстрового Козацтва;
·
отримувати
відповідь на свої пропозиції та заяви до товариств Українського Реєстрового
Козацтва всіх рівнів;
·
працювати
в усіх структурах Українського Реєстрового Козацтва;
·
одержувати
духовно-моральну й (у разі потреби) матеріальну підтримку;
·
навчатися
в навчальних і фізкультурно-спортивних закладах за рекомендацією керівних
органів Українського Реєстрового Козацтва;
·
носити
однострій Українського Реєстрового Козацтва з обладунком і шаблею, а також
іншою зброєю відповідно до чинного законодавства, правил дозвільної системи
України й відповідних положень.
3.11. Козаки і берегині, які
проходять випробний термін, мають право:
·
вносити
питання на розгляд козацьких Рад і брати участь в обговоренні питань з правом
дорадчого голосу;
·
отримувати
відповідь на свої пропозиції та заяви;
·
отримувати
духовно-моральну й (у разі потреби) матеріальну підтримку;
·
навчатися
в козацьких навчальних і фізкультурно-спортивних закладах;
·
носити
традиційний козацький однострій Українського Реєстрового Козацтва без
обладунку.
3.12. Членство в офіційному реєстрі
Українського Реєстрового Козацтва припиняється:
·
за
власним бажанням;
·
при
з’ясуванні, що козак або берегиня УРК є членом будь-якої іншої козацької
організації;
·
у
разі порушення Статуту Українського Реєстрового Козацтва, а також за
цілеспрямовану діяльність, направлену на розпалювання ворожнечі та розкол
єдності Українського Реєстрового Козацтва;
·
у
результаті не сумісної зі званням козака діяльності, що завдала шкоди
Українській державі, українському народові або Українському Реєстровому
Козацтву;
·
за
порушення духовно-моральних принципів, прийнятих в Українському Реєстровому
Козацтві;
·
у
разі несплати членських внесків протягом трьох місяців.
3.13. Рішення про виключення козака
або берегині з офіційного реєстру УРК приймається Гетьманом (Головою)
Українського Реєстрового Козацтва на підставі подання Генерального штабу УРК.
3.14. Підставою для негайного
виключення козака з офіційного реєстру Українського Реєстрового Козацтва є
справедливе притягнення його до кримінальної відповідальності та відповідне
рішення суду або приховування ним цього факту.
4. СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
УКРАЇНСЬКОГО РЕЄСТРОВОГО КОЗАЦТВА
4.1. Українське Реєстрове Козацтво,
як громадська організація, створюється з урахуванням сучасного
адміністративно-територіального поділу України, а також з урахуванням
історичних назв полків, куренів козацького реєстрового війська й виробничо-територіального
принципу та складається з:
·
первинних
козацьких товариств;
·
районних
козацьких товариств, що складаються з первинних козацьких товариств;
·
міських
козацьких товариств;
·
обласних
козацьких товариств, що складаються з міських, районних козацьких товариств;
·
обласних,
районних та міських жіночих товариств (організацій), жіночих товариств
(організацій) Автономної Республіки Крим, м. Києва та м. Севастополя;
·
у
районах міста Київ, міста Севастополь, районах міст Автономної Республіки Крим
і міст обласного підпорядкування можуть також створюватися районні козацькі
організації УРК;
· обласних та прирівняних до них козацьких
товариств (організацій), об’єднаних в Адміністрації Гетьмана УРК у регіонах
України: у Дніпровському, Прикарпатському, Південному, Північно-Західному, Приазовському,
у Східному, Центральному регіонах України, у Закарпатській області України тощо;
· Структура та органи управління
Українського Реєстрового Козацтва, у випадку їх змін, затверджуються Гетьманом
Українського Реєстрового Козацтва за погодженням з Генеральною старшиною ВГО
УРК.
Козацькі
товариства Автономної Республіки Крим, м. Києва та м. Севастополя
діють на правах обласних козацьких товариств.
4.2. Усі первинні козацькі
товариства беруться на облік і підзвітні міським (районним) козацьким товариствам,
що, у свою чергу, беруться на облік і підзвітні обласним козацьким товариствам.
Обласні козацькі товариства беруться на облік і підзвітні з’єднанням.
Військові козацькі з’єднання беруться на облік і підзвітні Генеральному штабу
Українського Реєстрового Козацтва.
4.3. Відповідно до історичних реалій
відновлюється традиційний для Українського Реєстрового Козацтва
полково-сотенний устрій як військово-патріотична та господарська структура
Українського Реєстрового Козацтва.
Козацькі товариства всіх рівнів мають
право збереження історичних козацьких назв. Не допускається перетворення їх на
незаконні воєнізовані формування.
4.4. Для оперативного виконання
статутних завдань Українського Реєстрового Козацтва, у відповідності до чинного
законодавства України, козацькі товариства всіх рівнів мають право бути
юридичними особами, мати печатку та символіку, що затверджуються в Генеральному
штабі Українського Реєстрового Козацтва, рахунок у банку, вирішувати внутрішні
справи самостійно в межах, що не суперечать Статуту Українського Реєстрового
Козацтва, положенням та іншим нормативним документам Генерального штабу
Українського Реєстрового Козацтва.
Козацькі
організації ВГО УРК усіх рівнів (обласні та прирівняні до них організації АР
Крим, міські м. Києва, м. Севастополя, районні, районні міст України,
Адміністрації гетьмана ВГО УРК у регіонах України, окремі дивізії) реєструються
в органах юстиції тільки зі Статутом ВГО УРК, затвердженим Великою Радою та
зареєстрованим Міністерством юстиції України. У випадку змін чинного
законодавства України з цього приводу, виконують його вимоги.
Власні
статути і положення дозволяється розробляти козацьким організаціям ВГО УРК, що
не мають статусу юридичної особи.
4.5. Керівні органи Українського
Реєстрового Козацтва складаються з Великої Ради Українського Реєстрового
Козацтва та Ради Генеральної старшини УРК.
4.5.1. Велика Рада Українського
Реєстрового Козацтва є вищим керівним органом Українського Реєстрового
Козацтва.
Велика
Рада Українського Реєстрового Козацтва складається з делегатів, обраних Радами
обласних козацьких товариств у кількості, затвердженій на Раді Генеральної
старшини, та скликається один раз на рік.
Час,
місце проведення та порядок денний Великої Ради визначає Гетьман (Голова)
Українського Реєстрового Козацтва.
Велика
Рада може бути скликана Гетьманом (Головою) позачергово на вимогу не менш як
половини обласних товариств або рішенням Ради Генеральної старшини Українського
Реєстрового Козацтва.
Рішення
Великої Ради приймаються простою більшістю голосів і є чинними при наявності не
менш як 2/3 обраних делегатів.
4.5.2. Велика Рада Українського
Реєстрового Козацтва:
·
визначає
та затверджує принципи, стратегію, завдання й напрямок діяльності Українського
Реєстрового Козацтва;
·
затверджує
Статут Українського Реєстрового Козацтва, вносить до нього зміни та доповнення
або доручає їх зробити Раді Генеральної старшини;
·
затверджує
зразки печаток, емблем, символіку Українського Реєстрового Козацтва;
·
затверджує
положення про фінансування та членські внески Українського Реєстрового
Козацтва;
·
обирає
Гетьмана (Голову) Українського Реєстрового Козацтва, Генерального суддю
(голову суду козацької честі), Генерального скарбника та Генерального
інспектора на 5 років. Обрані присягають Великій Раді про сумлінне виконання
своїх обов’язків;
·
затверджує
склад Ради старійшин Українського Реєстрового Козацтва;
·
заслуховує
річні звіти Українського Реєстрового Козацтва;
·
приймає
рішення про реорганізацію або ліквідацію Українського Реєстрового Козацтва.
4.5.3. Рада Генеральної старшини:
·
є
керівним органом Українського Реєстрового Козацтва між Великими Радами;
·
готує
питання для керівних рішень ВГО «Українське Реєстрове Козацтво»;
·
вирішує
поточні питання управління Українським Реєстровим Козацтвом;
·
у
період між Великими Радами Українського Реєстрового Козацтва обирає нових
членів Ради Генеральної старшини та подає їх кандидатури на подальше
затвердження Великою Радою Українського Реєстрового Козацтва;
·
збирається
не рідше, ніж один раз на три місяці.
4.5.4. Рада Генеральної старшини
Українського Реєстрового Козацтва складається з Гетьмана (Голови) Українського
Реєстрового Козацтва та козаків і берегинь, які були обрані Великою Радою ВГО
УРК. Козаки діючого резерву мають право дорадчого голосу. Рішення Ради
приймаються простою більшістю голосів при наявності не менш як половини
обласних отаманів.
4.5.5. Члени Генеральної старшини не
мають права входити до складу контрольно-ревізійної інспекції Українського
Реєстрового Козацтва.
4.5.6. Члени Генеральної старшини
можуть мати та використовувати при виконанні посадових обов’язків особисті
клейноди, штампи, зареєстровані Генеральним штабом.
4.5.7. Співробітники Генерального
штабу можуть мати свої Управи для організації ведення роботи з відповідних
напрямків.
4.5.8. Діючий резерв – козаки,
берегині, які виключені з офіційного реєстру ВГО УРК, є резервом Гетьмана
(Голови) для виконання окремих завдань Гетьмана (Голови). Виконують доручення
Гетьмана (Голови) та Ради Генеральної старшини.
4.5.9. Організаторами виконання
рішень і наказів Великої Ради та Ради Генеральної старшини є Гетьман (Голова)
Українського Реєстрового Козацтва, призначений ним Наказний Гетьман та Головний
отаман разом з усім складом Генерального штабу Українського Реєстрового
Козацтва.
4.5.10. Гетьман (Голова)
Українського Реєстрового Козацтва є вищою посадовою особою та наділений вищою
козацькою військовою, адміністративною владою. Обирається лише Великою Радою
Українського Реєстрового Козацтва з дійсних козаків не молодше 35 років,
які проживають на території України не менш як 10 років, терміном на п’ять
років.
Обраному
Гетьману (Голові) на Великій Раді вручається булава як символ верховної влади в
Українському Реєстровому Козацтві.
Гетьману
(Голові) Українського Реєстрового Козацтва підпорядковується весь особовий
склад Українського Реєстрового Козацтва.
Гетьман
(Голова) Українського Реєстрового Козацтва може входити до складу дорадчого
органу з питань розвитку Українського козацтва при Президентові України.
4.5.11. Гетьман (Голова)
Українського Реєстрового Козацтва:
·
представляє
без довіреності інтереси Українського Реєстрового Козацтва на всіх рівнях
владних структур України, у громадських і міжнародних організаціях, партіях і
рухах;
·
призначає
та звільняє Наказного Гетьмана, Головного отамана, начальника Генерального
штабу, Генеральних: писаря, обозного, осавула, хорунжого, бунчужного, обласних
та прирівняних до них організацій ВГО
УРК АРК, м. Києва, м. Севастополя, міських та районних отаманів
козацьких підрозділів, усуває їх від виконання службових обов’язків, контролює
роботу старшини Генерального штабу Українського Реєстрового Козацтва;
·
виносить
на розгляд Великої Ради Українського Реєстрового Козацтва кандидатури на посаду
Генерального судді, Генерального інспектора та Генерального скарбника
Українського Реєстрового Козацтва з дійсних козаків;
·
надає
повноваження Головам адміністрацій Гетьмана, отаманам обласних та прирівняним
до них організацій ВГО УРК АРК, м. Києва, м. Севастополя, а також отаманам
районних, міських організацій і засвідчує це наказом; у разі необхідності, призупиняє
їх повноваження;
·
підписує
разом з начальником Генерального штабу рішення Великої Ради та Ради Генеральної
старшини Українського Реєстрового Козацтва;
·
підписує
фінансові документи, ділові листи, визначає своїм наказом коло осіб, які мають
право підпису банківських, фінансових чи інших документів;
·
на
виконання статутних завдань і рішень Великої Ради видає універсали, накази та
розпорядження, обов’язкові для виконання всіма членами Українського Реєстрового
Козацтва;
·
затверджує
Положення про Генеральну старшину, суд козацької честі, Раду поважних козаків
Українського Реєстрового Козацтва, бунчукове, військове товариство,
контрольно-ревізійну інспекцію, положення та інші нормативні документи, що
регламентують внутрішнє життя Українського Реєстрового Козацтва;
·
за
поданнями членів Генеральної старшини УРК нагороджує орденами та відзнаками
Українського Реєстрового Козацтва, порушує клопотання перед Президентом України
про нагородження козаків державними відзнаками.
4.5.12. Гетьман (Голова)
зобов’язаний:
·
звітувати
на Великій Раді про діяльність Українського Реєстрового Козацтва, надавати
інформацію про роботу Генерального штабу й інших безпосередньо підпорядкованих
йому структур;
·
організовувати
та проводити засідання Ради Генеральної старшини;
·
організовувати
діяльність Українського Реєстрового Козацтва згідно з чинним законодавством
України, Статутом Українського Реєстрового Козацтва, козацькими звичаями.
4.5.13. Наказний Гетьман
Українського Реєстрового Козацтва призначається Гетьманом (Головою) і виконує обов’язки
першого заступника Гетьмана (Голови) Українського Реєстрового Козацтва. Коло
прав і обов’язків Наказного Гетьмана визначається окремим положенням.
4.5.14. Головний отаман Українського
Реєстрового Козацтва призначається Гетьманом (Головою) з дійсних козаків,
виконує обов’язки Гетьмана (Голови) чи Наказного Гетьмана в разі їх
відсутності. Коло обов’язків Головного отамана визначається Положенням про
Головний штаб. Призначеному Головному отаману Гетьман (Голова) Українського
Реєстрового Козацтва вручає пірнач як символ влади. Головний отаман про свою
роботу звітує перед Гетьманом (Головою), за дорученням Гетьмана (Голови) –
перед Великою Радою, відповідає за фінансово-господарську діяльність Генерального
штабу та всіх його служб.
4.5.15. На час виконання окремих
завдань Гетьман (Голова) призначає Наказних отаманів Українського Реєстрового
Козацтва з певних питань, із врученням їм відповідних владних повноважень і
відзнак.
4.5.16. Генеральний штаб
Українського Реєстрового Козацтва є вищим організаційно-координаційним і
методичним центром козацтва з розташуванням у м. Київ. Посадові особи
штабу, що складається з Генеральної старшини, здійснюють організаційно-виконавчі
функції згідно з Положенням про Генеральний штаб, що затверджується Гетьманом
(Головою) Українського Реєстрового Козацтва.
4.5.17. Суд козацької честі
Українського Реєстрового Козацтва є товариським судовим органом, повноваження,
склад і обов’язки якого визначаються положенням, що затверджується Гетьманом
(Головою) Українського Реєстрового Козацтва. Генеральний суддя Українського
Реєстрового Козацтва обирається Великою Радою Українського Реєстрового Козацтва
за пропозицією Гетьмана (Голови) з дійсних козаків терміном на 5 років, є радником Гетьмана (Голови) з правових
питань. Діє на підставі окремого положення, затвердженого Гетьманом (Головою)
Українського Реєстрового Козацтва.
4.5.18. Генеральна
контрольно-ревізійна інспекція Українського Реєстрового Козацтва є контрольним
органом козацтва. Генеральний інспектор обирається Великою Радою Українського
Реєстрового Козацтва за пропозицією Гетьмана (Голови) з дійсних козаків,
терміном на 5 років, і є радником Гетьмана (Голови). Діє на підставі окремого
положення, затвердженого Гетьманом (Головою) Українського Реєстрового Козацтва.
Генеральний інспектор пропонує на затвердження Великій Раді кандидатури
інспекторів у кількості трьох осіб.
Генеральна
контрольно-ревізійна інспекція:
·
здійснює
контроль за надходженням і витратою коштів, матеріалів, веденням документації Генерального
штабу Українського Реєстрового Козацтва;
·
надає
методичну допомогу ревізійним інспекціям місцевих осередків УРК, аналізує
практику їх діяльності;
·
звітує
Великій Раді Українського Реєстрового Козацтва.
4.5.19. Рада старійшин є вищим
моральним авторитетом в Українському Реєстровому Козацтві.
4.5.20. Служба скарбу Українського
Реєстрового Козацтва є фінансово-економічним органом Українського Реєстрового
Козацтва, що діє на підставі окремого положення, затвердженого Гетьманом
(Головою) Українського Реєстрового Козацтва. Генеральний скарбник Українського
Реєстрового Козацтва обирається Великою Радою Українського Реєстрового Козацтва
за пропозицією Гетьмана (Голови) з дійсних козаків, терміном на 5 років.
Генеральний скарбник разом з Головним отаманом Українського Реєстрового
Козацтва та Генеральним обозним Українського Реєстрового Козацтва організовує
та координує фінансово-господарську діяльність Українського Реєстрового
Козацтва, звітує про роботу Гетьману (Голові) Українського Реєстрового
Козацтва та Великій Раді Українського Реєстрового Козацтва.
До
рішення Великої Ради Гетьман призначає своїм наказом наказних: Генерального
інспектора, Генерального суддю, Генерального скарбничого.
4.6. Голова адміністрації Гетьмана у
регіоні України, отаман окремого козацького формування, отаман (Голова) обласної
та прирівняної до неї організації ВГО УРК АР Крим, отаман (Голова)
м. Києва, м. Севастополя, а також отаман міського, районного
козацького товариства, Головний отаман призначаються і звільняються з посад
наказом Гетьмана (Голови) Українського Реєстрового Козацтва.
4.7. Адміністрації Гетьмана
Українського Реєстрового Козацтва у регіонах України.
4.7.1. ВГО УРК має 8 Адміністрацій
Гетьмана Українського Реєстрового Козацтва у регіонах України згідно з п. 4.1.
Статуту.
4.7.2. Козацькі війська УРК діють
відповідно до положення, затвердженого Гетьманом (Головою) УРК.
4.8. Обласне реєстрове козацьке
товариство.
Керівні
органи обласного товариства складаються з Великої Ради обласного товариства,
Ради обласної козацької старшини й обласного штабу.
4.8.1. Вищим органом самоврядування
обласного товариства є Велика обласна Рада, до якої входять делегати від усіх
козацьких товариств області, яка скликається не рідше як один раз на 2,5 роки.
Представництво від козацьких громад, час і місце проведення Ради визначає Рада
обласної старшини.
4.8.2. Обласна Рада є повноважною,
якщо на ній присутні не менш ніж 2/3 обраних делегатів. Рішення приймаються
простою більшістю голосів.
4.8.3. Обласна Рада може скликатися
позачергово за вимогою не менш як половини районних товариств, що входять до
складу обласного товариства, одним з керівних органів обласного товариства, а
також згідно з рішенням вищого керівного органу Українського Реєстрового
Козацтва.
4.8.4. Обласна Рада:
· заслуховує звіт обласного отамана
(Голови обласного товариства), старшини товариства, контрольно-ревізійної
інспекції про роботу обласного козацького товариства, обласного штабу;
· обирає обласного суддю (голову суду
честі обласного товариства), скарбника, контрольно-ревізійного інспектора
обласного товариства, які подаються на затвердження Гетьману (Голові) УРК. У
разі незатвердження Рада обирає цих осіб повторно;
· затверджує склад обласної Ради
старійшин;
· затверджує річний бюджет обласного
товариства, зразки печаток, символіку (після погодження їх з Головним штабом
Українського Реєстрового Козацтва);
· дає отаману та старшині наказ на
термін обрання.
4.8.5. У період між обласними Радами
керівництво діяльністю обласного товариства здійснює Рада отаманів, яка
збирається не рідше як два рази на рік.
Рада
отаманів:
·
складається
з обласного отамана (Голови обласного товариства), отаманів міських,
міжрайонних і районних козацьких товариств, членів обласної старшини;
·
скликається
за рішенням обласного отамана (Голови обласного товариства) й обласної старшини
планово або за вимогою одного з районних осередків;
·
приймає
рішення про скликання позачергової обласної Ради;
·
може
висловлювати недовіру обласній старшині, призначеній обласним отаманом (Головою
обласного товариства).
4.8.6. Організатором виконання
рішень обласної Ради, Ради отаманів є обласний отаман (Голова обласного
товариства) разом з обласною старшиною у складі обласного штабу.
4.8.7. Обласний отаман (Голова
обласного товариства) є вищою посадовою особою в обласному козацькому
товаристві. Призначається наказом Гетьмана (Голови) Українського Реєстрового
Козацтва. Як символ влади Гетьман (Голова) УРК вручає йому пірнач.
Обласний
отаман (Голова обласного товариства) обласної організації:
·
керує
діяльністю обласного козацького товариства й обласним штабом, призначає й
усуває від виконання обов’язків наказну обласну старшину;
·
може
входити до складу дорадчого органу з питань розвитку Українського козацтва при
голові обласної державної адміністрації;
·
звітує
на обласній Раді, подає інформацію про роботу обласного штабу на Раді обласної
старшини, звітує перед Генеральним штабом Українського Реєстрового Козацтва;
·
підписує
фінансові документи, контролює роботу обласної старшини;
·
при
перетинанні інтересів обов’язково узгоджує свої дії з обласними отаманами
відповідних областей і Генеральним штабом Українського Реєстрового Козацтва.
4.8.8. Обласний штаб:
·
є
виконавчим органом обласного козацького товариства;
·
керує
обласним козацьким товариством і виступає представником його законних
інтересів;
·
координує
роботу міських (районних) козацьких товариств, що входять до складу обласного
товариства;
·
приймає
рішення з поточних питань;
·
співпрацює
з Генеральним штабом Українського Реєстрового Козацтва;
·
виносить
на розгляд обласної Ради й Ради обласної старшини проект річного бюджету та
програму заходів і діяльності обласного товариства;
·
веде
реєстр обласного козацького товариства, облік козацьких громад і організацій
обласного товариства;
Обласний
штаб підзвітний обласній Раді отаманів, Великій Раді обласного товариства та
підпорядкований обласному отаману, Генеральному штабу Українського Реєстрового
Козацтва.
4.8.9. Рада старійшин обласного
товариства є вищим моральним авторитетом в обласному товаристві. Її склад,
права, обов’язки регламентуються положенням, що затверджується обласним
отаманом (Головою обласного товариства).
4.8.10. Суд козацької честі
обласного товариства складається з обраного обласного судді та його помічників
і здійснює свою діяльність згідно з Положенням про суд козацької честі
Українського Реєстрового Козацтва.
4.8.11. Контрольно-ревізійна
інспекція обласного товариства обирається в кількості 3 – 5 осіб терміном на
один рік. Обласна старшина не може входити до складу контрольно-ревізійної
інспекції.
Контрольно-ревізійна
інспекція:
·
перевіряє
роботу обласного штабу й (у разі потреби) роботу міських (районних) козацьких
товариств;
·
звітує
перед обласною Радою.
4.8.12. За рішенням Генерального
штабу Українського Реєстрового Козацтва, враховуючи історичні реалії,
дозволяється створення міжрайонних об’єднань (полків і січей), що підпорядковуються
обласному отаману й мають свою старшину.
4.9. Міське (районне) реєстрове
козацьке товариство складається з первинних козацьких товариств.
4.9.1. Керівні органи міського
(районного) товариства складаються з міської (районної) Ради, Ради міської (районної)
старшини та міського (районного) штабу.
4.9.2. Вищим органом самоврядування
міського (районного) товариства є міська (районна) Рада, до складу якої
входять делегати від усіх первинних козацьких товариств і яка скликається один
раз на рік. Представництво від первинних козацьких товариств, час і місце
проведення Ради, порядок денний визначає Рада районної старшини або обласний
отаман. Міська (районна) Рада є повноважною, якщо на ній присутні 2/3 обраних
делегатів, рішення приймаються простою більшістю голосів.
4.9.3. Міська (районна) Рада може
скликатися позачергово на вимогу 1/3 осередків первинних козацьких товариств,
Гетьмана (Голови) Українського Реєстрового Козацтва, обласного отамана, міського (районного) отамана
та Ради міської (районної) старшини.
4.9.4. Міська (районна) Рада:
·
обирає
міську (районну) старшину – суддю, писаря, осавула, хорунжого, бунчужного й
іншу старшину, контрольно-ревізійну інспекцію терміном на один рік та подає на
затвердження Гетьману (Голові) УРК;
·
обирає
Раду старійшин, що складається з найдосвідченіших козаків з незаперечним
авторитетом серед товариства;
·
пропонує
на затвердження Гетьману (Голові) УРК кандидатури отаманів первинних козацьких
товариств;
·
визначає
та затверджує завдання й напрямки діяльності районного козацького товариства.
4.9.5. Міський (районний) отаман
призначається наказом Гетьмана (Голови) з числа дійсних козаків, які показали
себе мудрими організаторами чи добре працюють на посадах міської (районної)
старшини.
Призначеному наказом Гетьмана
(Голови) Українського Реєстрового Козацтва отаману (Голові товариства) як
символ влади вручається тростина.
4.9.6. Міська (районна) старшина
обирається з дійсних козаків.
4.9.7. Міський (районний) штаб –
виконавчий орган міського (районного) козацького товариства:
·
керує
всією діяльністю районного товариства;
·
координує
роботу первинних товариств;
·
співпрацює
з обласним штабом;
·
виносить
на розгляд міської (районної) Ради й Ради міської (районної) старшини проект
річного бюджету та програму заходів і діяльності міського (районного)
товариства;
·
веде
реєстр міського (районного) товариства й облік первинних товариств;
·
звітує
міській (районній) Раді та міській (районній) старшині.
4.9.8. Первинні козацькі товариства:
·
створюються
за місцем роботи, навчання, проживання козаків;
·
для
керівництва товариством обирають на своїх Радах отамана та писаря (його
заступника) терміном на один рік;
·
ведуть
персональний облік членів, приймають членські внески;
·
ведуть
облік коштів, звітують перед міським (районним) штабом;
·
співпрацюють
із міським (районним) штабом;
·
підзвітні
керівним органам міського (районного) товариства;
·
визначають
завдання та напрямки своєї діяльності;
·
розглядають
на Радах та приймають рішення з найважливіших спірних справ господарського та
фінансового характеру;
·
затверджують
кошторис.
4.9.8.1. Отаман (Голова осередку),
який керує первинним козацьким товариством, входить до міської (районної)
старшини.
5. КОШТИ ТА МАЙНО УКРАЇНСЬКОГО
РЕЄСТРОВОГО КОЗАЦТВА
5.1. Українське Реєстрове Козацтво
здійснює фінансову діяльність у порядку, визначеному законодавством України.
5.2. Кошти Українського Реєстрового
Козацтва складаються з:
·
вступних
і членських внесків;
·
відрахувань
від надходжень заснованих Українським Реєстровим Козацтвом госпрозрахункових
підприємств і організацій;
·
пожертвувань
членів Українського Реєстрового Козацтва, пожертвувань громадян України та
громадян інших держав, заповітів і внесків приватних осіб, установ,
підприємств.
5.3. Кошти Українського Реєстрового
Козацтва використовуються для виконання статутних завдань, для проведення
заходів, передбачених планами УРК, задоволення організаційно-господарських
потреб, утримання штатного персоналу; виділяються на відрядження, одяг,
оргтехніку, рекламу; надається фінансова допомога малозабезпеченим людям, військовослужбовцям,
студентам і учням, освітнім закладам; здійснюється благодійна діяльність.
5.4. Майно Українського Реєстрового
Козацтва складається з будівель, споруд, основних засобів виробництва,
підприємств, засобів транспорту і зв’язку, житлового фонду, культурних, історичних
цінностей тощо.
5.5. Право оперативного управління
коштами та майном Українського Реєстрового Козацтва для виконання його
статутних завдань і рішень Великої Ради УРК належить Гетьману (Голові)
Українського Реєстрового Козацтва. Отамани обласних та прирівняних до них
організацій ВГО УРК АР Крим, м. Києва, м. Севастополя отамани міських,
міжрайонних, районних, первинних організацій УРК оперативно розпоряджаються
коштами своїх оранізацій згідно з рішенням рад своїх організацій.
5.6. Відповідальність за облік
коштів і майна несуть:
·
за
облік, зберігання, своєчасне оформлення фінансових документів і фінансовий
контроль за витратою коштів у громадах (товариствах) Українського Реєстрового
Козацтва – скарбник; у Генеральному штабі – головний бухгалтер;
·
за
облік, технічний стан, умови та якість зберігання, організацію експлуатації та
ремонту технічних засобів, будівель і майна в громадах (товариствах) і Генеральному
штабі Українського Реєстрового Козацтва – заступники з тилу всіх рівнів.
Безпосереднє
керівництво та загальний контроль здійснюють і несуть загальну відповідальність
отамани; у Генеральному штабі – Головний отаман Українського Реєстрового
Козацтва, Генеральний обозний, Генеральний скарбник, Генеральні: писар,
хорунжий, бунчужний та інші, наказні отамани, які отримали для виконання
завдань своїх служб у розпорядження кошти Українського Реєстрового Козацтва,
разом з головним бухгалтером несуть відповідальність за їхнє використання
згідно з вимогами чинного законодавства України.
5.7. Українське Реєстрове Козацтво,
створені ним установи й організації зобов’язані вести оперативний
бухгалтерський облік, забезпечувати статистичну звітність, реєструватися в
органах Державної фіскальної служби України та вносити до бюджету обов’язкові
платежі в порядку та розмірах, передбачених чинним законодавством України.
5.8. Забороняється розподіл отриманих доходів
(прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) Українського
Реєстрового Козацтва, його членів, працівників (крім оплати їх праці,
нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління Українського
Реєстрового Козацтва та інших пов’язаних з ним осіб.
5.9. Активи Українського Реєстрового
Козацтва, як неприбуткової організації, в разі припинення юридичної особи (у
результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення)
передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або
зараховуються до доходу бюджету.
5.10. Доходи (прибутки) Українського Реєстрового
Козацтва, як неприбуткової організації, використовуються виключно для
фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та
напрямів діяльності Українського Реєстрового Козацтва, визначених цим Статутом.
6. ПРАВОВИЙ СТАТУС УКРАЇНСЬКОГО
РЕЄСТРОВОГО КОЗАЦТВА
6.1. Адміністрації Гетьмана УРК у
регіонах України, дивізії, полки обласні та прирівняні до них міські
м. Києва, м. Севастополя, АР Крим, районні, районні організації міст України, козацькі
товариства, жіночі товариства (організації) УРК можуть мати рахунки в банках та
інших установах, печатку та штампи зі своїм найменуванням, відповідну звичаям і
традиціям атрибутику, символіку. Символіка реєструється в порядку,
передбаченому чинним законодавством України.
6.2. Українське Реєстрове Козацтво
може виступати позивачем і відповідачем в органах суду.
6.3. Українське Реєстрове Козацтво
не несе відповідальності за кошти та майно обласних та прирівняних до них
організацій ВГО УРК м. Києва, м. Севастополя, АР Крим та районних,
міських, і первинних козацьких товариств, як і останні не несуть
відповідальності за кошти та майно Генерального штабу Українського Реєстрового
Козацтва.
6.4. Доповнення та зміни до Статуту
Українського Реєстрового Козацтва має право вносити Велика Рада Українського
Реєстрового Козацтва, Рада Генеральної старшини з подальшим затвердженням їх
Великою Радою Українського Реєстрового Козацтва чи без нього, але за окремим
спеціальним дорученням Великої Ради Українського Реєстрового Козацтва.
6.5. Про зміни, що сталися у
статутних документах, Українське Реєстрове Козацтво повідомляє Міністерству
юстиції України.
6.6. Українське Реєстрове Козацтво (Адміністрації
Гетьмана УРК у регіонах України, дивізії, полки, обласні та прирівняні до них
організації ВГО УРК м. Києва,
м. Севастополя, АР Крим, міські, районні, районні міст обласного і
районного підпорядкування, первинні козацькі товариства) керуються у своїй
діяльності Статутом ВГО УРК і можуть бути зареєстровані в органах юстиції відповідно
до Закону України, що регламентую діяльність неприбуткової громадської
організації, тільки з цим Статутом. Рішення про їх реєстрацію приймає Генеральний
штаб УРК.
7. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
УКРАЇНСЬКОГО РЕЄСТРОВОГО КОЗАЦТВА
7.1. Припинення діяльності
Українського Реєстрового Козацтва відбувається шляхом його реорганізації або
ліквідації.
7.2. Реорганізація Українського
Реєстрового Козацтва відбувається за рішенням Великої Ради Українського
Реєстрового Козацтва, якщо за це проголосувало не менш як 2/3 делегатів.
7.3. Усі права управління та
формування зареєстрованих структурних утворень ВГО УРК, м. Києва,
м. Севастополя, Автономної Республіки Крим, Адміністрацій Гетьмана УРК у
регіонах України і дивізій, полків, районних організацій переходять до Генерального
штабу ВГО УРК. Без рішення Генерального штабу ВГО УРК не може бути
зареєстрована, реорганізована або ліквідована будь-яка структурна козацька
організація ВГО УРК (обласні та прирівняні до них організації м. Києва,
м. Севастополя, АР Крим, міська, районна, районні міст України, Адміністрація
Гетьмана УРК у регіоні України, окрема дивізія, полк).
7.4. Ліквідація Українського
Реєстрового Козацтва відбувається за рішенням Великої Ради, якщо за це
проголосувало не менш як 2/3 делегатів.
7.5. Ліквідація Українського Реєстрового
Козацтва проводиться у встановленому порядку ліквідаційною комісією,
призначеною Великою Радою Українського Реєстрового Козацтва. Активи
Українського Реєстрового Козацтва, в разі припинення юридичної особи (у
результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення)
передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду у
відповідності до чинного законодавства України.
Статут
Українського Реєстрового Козацтва побудований на грунтi основної мети й девiзу козакiв-реєстровцiв:
·
головною
метою дiяльностi Українського Реєстрового Козацтва є сприяння розбудовi України
як суверенної, самостiйної та незалежної, демократичної та правової держави з
козацькою моделлю демократiї, що гармонiйно поєднує вiльностi та свободи з
дисциплiною та порядком у державi;
·
девiз
УРК: "До мiцної держави й добробуту народу України через духовнiсть i
патрiотизм кожної людини".

Оригінал документу